Referenties
Referenties van leerlingen en/of van ouders van leerlingen die ik sinds 2013 heb begeleid:
2 juli 2020
Het afgelopen jaar kreeg onze dochter vrijwel wekelijks rekenbijles van Judith Frikkee. Ze was steeds lager gaan scoren op haar cito’s, dacht dat ze niet kon rekenen en begon het te haten. Judith kwam er achter dat onze dochter in groep 4 van haar vorige basisschool een automatiseringsachterstand had opgelopen. Dat verklaarde meteen veel. Op haar huidige school kreeg ze toen een tijdje extra hulp en ze oefende thuis, maar daarmee was de achterstand nog niet ingelopen. Ze bleef op hetzelfde niveau hangen, maar school kon niet meer doen. Daarom was het fijn dat ze wat extra hulp van Judith kreeg, die ook voor thuis duidelijke instructies meegaf. Toen groeide het zelfvertrouwen van onze dochter en werden haar resultaten beter. Ze ging gestaag van een D naar C en uiteindelijk een mooie B. Nu kan ze naar de middelbare school van haar keuze.
Het was daarbij heel fijn dat de mening van Judith over het rekeninzicht van onze dochter kon worden meegenomen in het gesprek met school hierover. Haar mening draagt extra gewicht omdat zij naast rekenbijlesdocent ook remedial teacher met specialisme leren & rekenen is, en wiskundedocent voor de onderbouw op een middelbare school. Daarnaast heeft ze inmiddels veel ervaring opgedaan met kinderen van verschillende leeftijden. Zelf vonden we het contact met Judith duidelijk en prettig met nuttige feedback. De samenwerking school-ouders-Judith verliep dan ook soepel en dit heeft onze dochter erg geholpen.
Dit wilde onze dochter nog zeggen: “Het was fijn dat we even konden kletsen, ze vroeg altijd hoe het ging en ik vond het leuk als we (reken)spelletjes deden. Rekenen is niet altijd relaxed, maar juf Judith wel”.
Ouders van leerling groep 8
19 januari 2019
Onze dochter heeft moeite met rekenen. Vindt het ontzettend moeilijk, haalt ondanks al het harde werken altijd onvoldoendes en is daardoor erg onzeker…
Daar moest iets mee.
Na een (gouden) tip komen we bij Judith (Heppie Huiswerk) terecht.
In mei 2018 gestart, iedere maandag uit school een uurtje naar Judith.
Keihard gewerkt, veel geleerd, en heel veel geoefend.
Het gaat steeds beter, op school gaan de cijfers omhoog. Zelfs een tien wordt gehaald, WoW !
Het is nu januari 2019,
ze vindt rekenen niet meer moeilijk, heeft daardoor meer zelfvertrouwen en dat is fantastisch!
Ze is bijna klaar bij Judith, nog een les.
En dan de Cito.. wij kijken ernaar uit, en Jinte ook!
Judith heeft Jinte niet alleen leren rekenen maar heeft Jinte ook geleerd dat je moeilijkheden niet als een probleem, maar als een uitdaging beet moet pakken!
Een dikke tien voor jou Judith, ontzettend bedankt voor alles.
Voor ons is Judith dus een absolute aanrader!
Fam. Verstoep
10 januari 2019
Onze dochter vond bijles bij Heppie Huiswerk leuk. Ze heeft bijles gehad voor klokkijken, tafels 1 t/m 10, deelsommen en voorbereiding op de CITO. Wij zijn zeer tevreden over hoe onze dochter in korte tijd dit allemaal heeft geleerd. Mocht het nodig zijn, dan zullen we zeker weer teruggaan naar Heppie Huiswerk.
Groetjes familie Cosijn
16 mei 2017
Onze 2 zoons hebben beiden bijles gekregen van Judith.
Dit is ons enorm goed bevallen. De oudste zoon (brugklas) kreeg handvatten hoe te leren en uitleg voor bepaalde vakken.
Onze jongste zoon groep 7, was wat onzeker en heeft moeite met concentratie, dus het was erg fijn dat een aantal basisonderdelen in alle rust werden uitgelegd. Hij werd hierdoor zelfverzekerder. Hij is ook een aantal keer voor de cito geweest zodat de vraagstelling en manier van cito afnemen duidelijk voor hem was, dit had een zeer goed resultaat. Hij was hier zelf ook zo over te spreken dat hij het tegen al zijn klasgenootjes ging vertellen.
Deani Hoekstra
15 april 2017
Hallo, ik ben bij Judith terecht gekomen omdat ik erg veel moeite had met wiskunde. Judith heeft mij hier erg mee geholpen door mee te kijken hoe ik mijn wiskunde maakte en zij wees mij op mijn fouten en slordigheden. Hierdoor ging ik beter opletten en goed de vragen lezen. Ik ben zeker vooruit gegaan met wiskunde. Eerst haalde ik vieren en vijven, en nu heb ik pas een 9 gehaald. Ik ben super blij dat Judith mij zo goed geholpen heeft. Super bedankt!
Jaimie Signer
26 mei 2016
Wij zijn erg blij met de hulp die Judith heeft geboden tijdens de lessen aan onze zoon Lorenzo. Zijn resultaten van de cito toetsen op de basisschool lieten soms een stijgende lijn zien en soms een neergaande lijn op het gebied van taal. Lorenzo komt uit een tweetalig gezin. Via vrienden van ons werden we doorverwezen naar Judith. Onze zoon zit in groep 8 van de basisschool. Judith kan snel en goed een analyse maken op welke punten extra aandacht nodig is. Zij stelt een gedegen werkplan op voor het kind en indien gewenst of nodig ook voor de ouders. Lorenzo heeft de lessen, die op school plaatsvonden, altijd als zeer positief en leuk ervaren en heeft een andere werkhouding ontwikkeld die hem naar een hoger niveau heeft gebracht op het gebied van taal. Begrijpend lezen en spelling van de werkwoorden zijn enorm verbeterd. Daarbij is Judith een heel fijn en prettig mens. Zij geeft goed en objectief advies en heeft ons altijd een terugkoppeling gegeven. Zij heeft gedegen kennis en kan een kind uitdagen. Tijdens de lessen zorgt zij voor een prettige sfeer en er is tijd voor een spelletje. Zoals Judith ons is aanbevolen door vrienden, willen wij haar ook zeker aanbevelen bij andere ouders die denken dat hun kind een zetje nodig heeft of een andere manier van leren kan ontwikkelen waardoor kwaliteiten gezien worden.
Judith, met heel veel dank voor het begeleiden van Lorenzo.
Sandra, Giacomo en Lorenzo.
24 mei 2016
Beste Judith
Bedankt voor je tijd en vooral je hulp. Ik vond het altijd heel gezellig met jou. Ik vind het stiekem wel een beetje jammer. Nu een naamdicht:
Jij bent de nummer een in bijles geven
Uitschrijven heb je mij geleerd niet in je hoofd
Dankjewel Judith
In Gouda doe jij je werk
Terwijl wij hier iets wilden bereiken hebben we dat
Hallo zei ik toen ik kwam en nu helaas doei voor bijles.
Doei, Lorenzo
1 oktober 2015
In de periode van 5 maart t/m 2 juli 2015 heeft Judith Hora van Heppie Huiswerk bijles Nederlandse taal en grammatica en rekenen gegeven aan onze dochter Emma Mebius. Emma zat toen in groep 8 van de St Aloysius school. T/m groep 7 had Emma altijd met ons in het buitenland gewoond en voornamelijk dagonderwijs in het Engels gevolgd. Tijdens haar tijd in groep 8 bleek ze een achterstand te hebben in de Nederlandse taal en grammatica die niet was weg te werken tijdens de reguliere lessen. Omdat Emma ook wat moeite bleek te hebben met rekenen, hebben we na een aantal bijlessen rekenen toegevoegd aan de lessen. De lessen vonden plaats op school, deels onder en deels na schooltijd. Emma vond de lessen gezellig en leuk. Ze vond dat ze op een leuke manier leerde leren. Juf Judith vond het belangrijk hoe het met Emma ging en hoe haar dag was geweest. Het huiswerk was soms stom maar dat is volgens Emma logisch want ‘kinderen vinden huiswerk niet leuk’. Ze vond dat ze echt wat aan de lessen had gehad. Emma zit nu in de brugklas en haar eerste cijfer voor Nederlands was een 8,8.
(Els en Jaco Mebius)
17 augustus 2015
In de HAVO/VWO brugklas liep mijn zoon met ADHD vast bij het plannen van zijn huiswerk. Hij liep steeds achter de feiten aan. Hij is toen gestart bij Judith met de huiswerkbegeleiding. Een keer per week met een klein groepje en een keer individueel. In 2 VWO besloten we de overstap te maken naar een groot huiswerkinstituut in Gouda, omdat de school dat adviseerde. Hier zijn we op terug gekomen. Individuele begeleiding werkt voor onze zoon beter. Liever 2 x per week individuele begeleiding dan 4x per week in de massa opgaan. De laatste maanden heeft Judith hem voornamelijk begeleid met de vreemde talen. Wij zijn erg tevreden met de begeleiding van Judith. Juist omdat het individueel is, kan het helemaal naar eigen keuze worden ingevuld. Ook het samen maken van de planningen is een uitkomst. Daarnaast koppelt ze hetgeen ze die dag heeft gedaan of tegenaan is gelopen meteen terug via de mail, zodat je daar mee verder kunt. Zoekt u naar kleinschalige of individuele begeleiding, dan bent u bij Heppie Huiswerk op het juiste adres.
Barbara Knoop
21 juni 2015
Onze dochter Anne kreeg het eind groep 7 zwaar met rekenen. Ze vond het altijd al lastig maar scoorde nu echt onvoldoende en voelde zich erg onzeker. Wij hadden het idee dat er bij haar niet uitkwam wat erin zat. Door gedurende 3 maanden begeleiding van Judith zijn haar resultaten in groep 8 aanmerkelijk verbeterd. Doordat alle rekenstof nog eens rustig herhaald werd, en ook door de individuele aanpak viel bij Anne het kwartje. Dit resulteerde niet alleen in een mooi resultaat bij de CITO eindtoets, maar vooral (en dat vinden wij nog veel belangrijker) in veel meer zelfvertrouwen bij het schoolwerk.
Onze oudste dochter Roos kreeg het in de beginfase op het voortgezet onderwijs erg voor haar kiezen. Waar ze op de basisschool zonder al teveel moeite alleen maar mooie cijfers haalde, vlogen de onvoldoendes haar in de brugklas om de oren.
Zij, maar ook wij als ouders, wisten niet wat ons overkwam.
Bij Judith heeft ze goede begeleiding gekregen op het gebied van plannen van het huiswerk en dan met name het leerwerk. Ook heeft ze echt moeten “leren hoe je moet leren” . Dit ging niet vanzelf, maar met vallen en opstaan.
Als ouders kun je natuurlijk zelf veel doen om je kind te helpen. Wij vonden de begeleiding bij Heppie Huiswerk een hele fijne toevoeging. Met name omdat Judith veel kennis heeft mbt de lesstof en de manier van toetsen op het Voortgezet Onderwijs. Haar tips en de extra oefeningen die zij aandroeg hebben Roos enorm geholpen.
Familie Ohldevendt
30 januari 2015
Wij hebben onze dochter op bijles voor rekenen gedaan bij Judith op aanraden van de moeder van haar vriendin die zeer goede ervaring had met Heppie Huiswerk.
Onze dochter had een achterstand in haar automatiseren en daardoor met de moeilijkere sommen in groep 6 en 7 ook veel moeite.
Judith heeft haar veel automatiseringsoefeningen laten doen, zowel in het uur les als huiswerk voor thuis. Wij hebben thuis ook veel met haar geoefend op advies van Judith.
Tijdens de lessen heeft ze veel verschillende soorten rekenwerk met haar geoefend.
Al heel snel kwam er verbetering in en ging onze dochter het ook leuk vinden. Judith heeft er voor gezorgd dat ze meer zelfvertrouwen in haar rekenvaardigheid heeft gekregen en ook plezier in het maken rekenwerk.
In de laatste Citotoets kwam dit ook naar voren aangezien ze een mooie score heeft gehaald op het gemiddelde van de Citoscore.
Verder vond onze dochter het ook heel prettig bij Judith les te hebben, ze legt duidelijk uit en is heel aardig.
Familie Buitelaar
29 augustus 2014
Omdat wij deze zomer vanuit Nederland naar Amerika gingen emigreren zochten we iemand die Dylan (12 jaar, toen groep 8) een headstart kon geven met de Engelse taal. Na veel informatie te hebben gezocht , o.a. bij de Wereldschool en met veel particuliere aanbieders van Engelse taal les te hebben gesproken, kwamen we uiteindelijk uit bij Heppie Huiswerk en Judith.
We kenden haar al van de school wat natuurlijk voor Dylan een echt voordeel was.
Judith had met haar eigen internationale oriëntatie en ervaring, een goede kijk op wat het zou betekenen voor Dylan om de switch te maken van school, cultuur en van taal.
Zo heeft ze een maatwerk programma voor Dylan kunnen maken, en dit continue kunnen aanpassen, zodat het goed aan Dylans behoefte en voortgang paste. Ze zorgde ook voor een leuke fun factor in de lessen., door veel met internet en muziek te werken.
Met andere taalles aanbieders liepen we tegen veel logistieke problemen aan, de lessen waren elders op onpraktische tijdstippen. Met Judith konden we een heel flexibel programma afspreken tijdens de schooluren (met dank aan de medewerking van de school) zodat de extra druk voor ons en Dylan minimaal was. Daarnaast was de prijs die Judith rekent voor de privé les echt heel erg schappelijk, zeker in vergelijking met andere aanbieders.
In een periode van ongeveer 5 maanden heeft ze Dylan 2x een uur per week voldoende Engels kunnen bijleren om zich zeker genoeg te voelen in Amerika een plaatsje te kunnen veroveren.
Judith heeft daarnaast helpen uitzoeken wat er van Dylans schoolpapieren vertaald moest worden om hem in USA op een middelbare school te krijgen, en vervolgens heeft ze documenten vakkundig vertaald.
Ik raad Judith zeker aan, en mochten er vragen zijn ben ik graag bereid om te antwoorden (petrastaal@yahoo.co.uk)
Petra
23 augustus 2014
Mijn dochter had wat achterstand met haar rekenvaardigheden, ze stond er niet best voor om het zo maar te zeggen.
In een gesprek met de juf heb ik besloten om hulp te gaan zoeken, nou kunnen er veel mensen “bijles” geven.
Maar ik zocht niet alleen bijles maar ook iemand die begrijpt wat nou eigenlijk het probleem is.
Al gelijk de eerste keer op les kreeg ik feedback die ik begreep, en tips om het te veranderen.
Daar zijn we gelijk mee begonnen natuurlijk!
Binnen 8 weken is mijn dochter van een Cito score E naar een C gestegen!
Ik ben Judith heel dankbaar hiervoor!
Brigitte de Roon
5 september 2013
Door de hulp van Judith ben ik veel beter geworden in rekenen. Ik had veel moeite met breuken, maar door de bijles met Judith snap ik de breuken erg goed. Op school merkte de juf ook dat het met breuken steeds beter ging. Niet alleen met breuken had ik moeite, maar ook met liters, deciliters enz. Ook daar heeft Judith mij erg goed mee geholpen. Als je moeite hebt met iets op school, dan kan ik je juf Judith aanbevelen.
Daem van Vliet
11 jaar
Judith’s ervaring binnen het onderwijs en het gemak waarmee ze verbinding legt met zowel mijzelf als moeder en mijn zoon wekken vertrouwen. Judith weet snel tot de kern van het probleem door te dringen, motiveert en daagt uit, waardoor er snel voortgang te merken is. Deze aanpak is zeer positief waardoor een onderwerp dat eerst voor hoofdbrekens zorgde nu simpelweg een leuk vak op school is geworden!
Dineke van Vliet
Moeder van Daem
24 juli 2013
Boaz was een van Judith haar leerlingen in 2013. Begonnen aan de brugklas en finaal verzopen. Vanaf de meivakantie begeleidde Judith hem 2 maal per week. Samen met Judith kreeg Boaz weer vertrouwen in zijn eigen kunnen. Hij ontdekte hoe hij kon leren en hoe hij zijn huiswerk moest plannen. De 2 momenten in de week werden een soort ijkmoment. Dat hij al heel snel een 9 haalde voor een SO hielp ook mee.
Boaz zat afgelopen schooljaar in een HAVO/VWO brugklas maar MAVO 2 leek het hoogst haalbare te worden. In de laatste 2 maanden werkte hij zijn onvoldoendes voor Nederlands en Engels weg en wist hij zich zich in de bespreek zone te werken. Hij eindigde met 3 tekorten waarvan één 4 voor Frans. School was hierdoor er van overtuigd dat hij op de HAVO thuishoort.
In HAVO 2 gaat Boaz graag door met de begeleiding van Judith. Behalve de structuur die hij nog verder moet opbouwen heeft hij veel baat bij de ondersteuning van de talen. Minpuntje? waarom hebben we dit niet eerder gedaan…. (Kebt Op Reis)